Czas na CNG: ŠKODA Octavia G-TEC z fabryczną instalacją

Nowa, szczególna wersja napędowa trzeciej generacji Octavii, zadebiutowała w marcu bieżącego roku na targach samochodowych w Genewie w wersjach nadwoziowych limuzyna i kombi. Cały układ napędowy został poddany modyfikacjom, by najlepiej wykorzystać potencjał napędu dwóch paliw: benzyny bezołowiowej i gazu CNG. Dzięki temu udało się osiągnąć imponujący wynik średniego zużycia tylko 5,3 m3 CNG na 100 km. Przekłada się on nie tylko na znaczne obniżenie kosztów eksploatacji samochodu, ale i ochronę środowiska: spalanie metanu jest bardziej ekologiczne, a średnia emisja CO2 wynosi zaledwie 97 g/km. Dla porównania emisja z porównywalnego silnika benzynowego wynosi 120 g/km.

Czas na CNG: ŠKODA Octavia G-TEC z fabryczną instalacją
„Sprężony gaz ziemny jest ważnym elementem w strategii zrównoważonego rozwoju ŠKODY. Trafia zatem do najlepiej sprzedającego się modelu naszej marki” – mówi członek Zarządu ŠKODY ds. Rozwoju, dr Frank Welsch. „Wykorzystanie CNG ma sens, ponieważ łączy korzyści wynikające z ochrony środowiska z jeszcze niższymi kosztami jazdy. Wersja G-TEC czyni rodzinę modelową Octavii jeszcze atrakcyjniejszą i bardziej ekologiczną.”

Nowa Octavia G-TEC CNG napędzana jest nowoczesnym, turbodoładowanym silnikiem 1.4 TSI o mocy 110 KM. Specjalna wersja, oprócz przystosowania do wykorzystywania dwóch rodzajów paliwa, wyposażona jest także w systemy Start-Stop i odzyskiwania energii z hamowania. Bardzo wydajna konstrukcja spełnia najwyższą normę emisji spalin Euro6 obowiązującą producentów samochodów od września 2014 roku.

Połączona siła dwóch paliw niesie wiele korzyści, w tym także zwiększenie zasięgu. Wykorzystując tylko gaz CNG nowa Octavia przejedzie aż 410 kilometrów bez tankowania. Benzyna bezołowiowa wystarczy na przejechanie kolejnych 920 kilometrów, razem składając się na imponujący zasięg 1 330 kilometrów. Teoretycznie więc przy starcie z pełnymi zbiornikami paliw Octavia G-TEC CNG pokonałaby bez tankowania po drodze trasę z Warszawy do Wenecji lub z Poznania do Paryża.

ŠKODA Octavia 1.4 TSI 81 kW (110 KM) G-TEC CNG doskonale spisała się w tegorocznym, XII Superteście Ekonomii. Prowadzony przez ubiegłorocznego zwycięzcę, Instruktora Szkoły Auto ŠKODA, Michała Wiatra samochód, na trasie długości 458 km, zużył w sumie 20,17 m3 gazu. Trasa prowadziła drogami wojewódzkimi, krajowymi, autostradami i drogami ekspresowymi. Błękitne paliwo na blisko 500 km kosztowało tylko 66,36 zł, a koszt przejechania 100 km wyniósł zaledwie 13,75 zł.
Czas na CNG: ŠKODA Octavia G-TEC z fabryczną instalacją

Wraz z wprowadzeniem Octavii G-TEC CNG do sprzedaży, dzięki swoim przemyślanym rozwiązaniom ŠKODA kolejny raz podnosi standardy ochrony środowiska. Czeska marka posiada obecnie w ofercie aż 97 wersji silnikowych emitujących mniej niż 120 g CO2/km, z czego aż siedemnaście osiąga wynik poniżej 100 g CO2/km.

Ceny ŠKODY Octavia G-TEC napędzanej gazem CNG zaczynają się od 77 550 zł.

Zainteresowany ofertą ŠKODY?

Wypełnij krótki formularz, zadzwonimy do Ciebie!