10 lat ŠKODY OCTAVIA SCOUT. Pionierski skauting.

Bazą dla OCTAVII SCOUT stała się OCTAVIA COMBI 4x4, rozchwytywana zwłaszcza w rejonach górskich Europy i już tradycyjnie wykorzystywana także przez niezliczone firmy i organizacje wymagające od kompaktowego pojazdu połączenia możliwie dużej ilości przestrzeni ze skuteczną trakcją i odpornością na bardziej wymagające warunki eksploatacji. SCOUT serwował do tego dodatkową porcję stylu i terenowych umiejętności. Odpowiednio zwiększyły się kąty natarcia i zejścia. Układ napędowy zabezpieczono od spodu solidną osłoną. Nadwozie zdobił utylitarny zestaw stylizacyjny, pełniący jednocześnie funkcję ochronną podczas przepraw poza utwardzonymi szlakami.

Wnętrze pojazdu wyróżniały specjalne obicia tapicerskie utrzymane w tonacji SCOUT Onyx. Oryginalną, standardową, siatkowaną tkaniną można było zastąpić za dopłatą o tapicerkę typu Alcantara, kombinowaną ze skórą oraz skajem. Wyjątkowym elementem wyposażenia kabiny wersji SCOUT był – znany z rasowych pojazdów terenowych – uchwyt umieszczony na desce rozdzielczej i przeznaczony dla pasażera.

Dostawy ŠKODY OCTAVIA SCOUT rozpoczęto w marcu 2007 roku na wybrane, choć zupełnie liczne rynki. Samochód stał się skuteczną alternatywną dla licznych pojazdów wielozadaniowych. Przekonywał równie dobrymi możliwościami trakcyjnymi w lekkim terenie punktując wyraźnie lepszą dynamiką układu jednego, stabilnością i poręcznością na co dzień, w odniesieniu do znakomitej większości modeli wciąż raczkującego segmentu SUV. OCTAVIA SCOUT powstawała w filii fabryki macierzystej we Vrchlabi – srebrny egzemplarz z silnikiem TDI, skompletowany tam w dniu 10 marca 2008 roku został dwumilionowym egzemplarzem modelu w ujęciu koncernowym, czyli nieobejmującym produkcji pionierskiego modelu noszącego tę nazwę i wytwarzanego w latach 1959-71.

Sukces outdoorowej ŠKODY OCTAVIA zachęcił producenta do prezentacji kolejnych modeli z tym przydomkiem – chociażby ROOMSTERA SCOUT (premiera także w 2007) czy FABII COMBI SCOUT (2009). Jednak w tych przypadkach lista zmian ograniczała się jedynie do zmian stylistycznych i specyfikacyjnych przy jednoczesnym pozostawieniu niezmienionej techniki, korzystającej wyłącznie z napędu osi przednich i standardowego prześwitu. Prawdziwym symbolem czeskiego a następnie międzynarodowego skautingu stała się zatem OCTAVIA, oferowana w tej ciekawej odmianie także w najnowszej, właśnie zaprezentowanej, odsłonie.

Zainteresowany ofertą ŠKODY?

Wypełnij krótki formularz, zadzwonimy do Ciebie!